I brist på annat...

När fick du reda på att du var gravid? Den 14 november 2009
Blev det en chock? Ja lite så ;-)
Hur gammal var du? 22
Hade du mycket halsbränna? Till och från
Spydde du mycket? Nej inget alls
Var det någon favoriträtt som ändrades? Njae, eller hade rätt svårt med kyckling och köttfärs ett tag.
Hade du mycket foglossning? . Nej
Hade du sammandragningar? Nej
Ditt sf mått som störst? Oj, det minns jag inte
Har du fått bristningar? Ja men det mesta är kvar sen förra graviditeten
Trodde du att det var en pojke eller flicka? Första magkänslan sa att det var en flicka, men sen trodde jag stenhårt på att det var en pojke.
Vad hoppades du på? Denna gången ville jag gärna ha en flicka eftersom att jag hade en pojk redan
Hade du mycket vätska i kroppen? Nej
Hur mycket gick du upp i vikt? ca 12 kg
Hur ser du på graviditeten idag? Att den var bra,saknar magen och känslan att bära påett mirakel
Hur ville du att din förlossning skulle se ut? Smärtfri typ.... ;-)
När började din förlossning? På förmiddagen den 5 juli
Hur lång tid tog det? Vattnet gick vid 11 tiden på morgonen, sen är hon född 22.03 samma kväll, värkarna började vid ca 16 tiden.
Hur mycket var du öppen när ni kom in? 1,5 cm
Var du rädd för något? Nej
Grät du? Nej
Skrek du? Ja mycket möjligt att jag gjorde ;-)
Tog du nått smärtstillande? Lustgas
Blev du sydd? Ja med ett stygn tror jag det var
Dragen med sugklocka? Nej
Hur många var inne i förlossningsrummet? Jag,Pappan,Barnmorska och undersköterska
Hade du någon nära med dig? Ja pappan
Hur stor var bebisen? 3678 g och 50 lång
Blev det en pojke eller flicka? Flicka
Vad fick hon heta? Thilia
Hur ser du på förlossningen idag? Ja vad ska man säga? Denna förlossning var helt olik den första förlossningen, den startade annorlunda, värkarna var annorlunda och smärtsammare osv, det var jag inte riktigt beredd på, lustgasen var min bästa vän så jag blev skapligt snurrig och inne i min egna lilla värld, så när jag tänker tillbaka på förlossningen så är det rätt dimmigt :-P
Var allting värt det? Ja absolut
Ammar du? Ja
Hur gammal är bebisen nu? 7 veckor
När kommer nästa barn? Förhoppningsvis om några år, om fadern är övertalbar vill säga;-)

Kommentera här: